Search

Ścieżka opowieści – ciekawy pomysł na pracę z lekturą - Agnieszka Ambrożuk

Przygotowując zajęcia opracowywania lektury pt: „Zaczarowana zagroda” w kl. II a, sięgnęłam po ciekawą metodę, jaką jest ścieżka opowieści.

Na 4-5 osobowe grupy czekał długi papier oraz kredki. Uczniowie chętnie podjęli się zadania zobrazowania kolejnych etapów opowieści. Najpierw przez całą długość kartki  została narysowana ścieżka. Wokół niej dzieci rysowały najważniejsze wydarzenia z lektury. Po wykonaniu pracy uczniowie, chodząc po ścieżce, opowiadali wydarzenia z przeczytanej książki.

Podczas wykorzystywania tej metody pracy z lekturą, uczniowie wykorzystują zmysł ruchu, wzroku i słuchu. Dzieci w niekonwencjonalny sposób opowiadały treść książki. Każdy był zaangażowany w zajęcia od początku do końca.