Search

Bieg terenowy - Małgorzata Balicka

Międzyprzedmiotowy bieg terenowy

 

„Zajęcia na świeżym powietrzu pozytywnie wpływają na stan naszego ducha.”

 „…żadna książka nie da tego, co ujrzenie osobliwości czy krajobrazu własnymi oczyma…”

 

Cele – uczeń:

  • poznaje przyrodę najbliższej okolicy.
  • wie, jak zachowywać się w obcowaniu z przyrodą,
  • doskonali współpracę w zespole,
  • zachowuje się właściwie na wycieczce,
  • utrwala materiał z różnych przedmiotów,
  • „uczy się ruszać”.

 

Grupa chętnych uczniów wybiera się z nauczycielami w teren (do lasu, nad jezioro, do parku). Nauczyciele  przygotowują trasę i stanowiska, gdzie na uczniów czekają zadania z różnych dziedzin (sportowe, przyrodnicze, matematyczne, polonistyczne, plastyczne) tematycznie związane z okolicą. Uczniowie wykonują zadania indywidualnie lub w grupie(po wcześniejszych ustaleniach) i zbierają punkty. Wygrywa osoba (grupa), która uzbiera najwięcej punktów. Nagrodą są dyplomy, słodycze lub drobne upominki (długopisy, notesy). 

    Przykłady zadań:

  •  rzut szyszką do celu,
  • skok w dal,
  • wyścigi między drzewami,
  • zebranie i rozpoznanie jak największej ilości liści,
  • narysowanie planu okolicy,
  • określenie kierunków głównych i pośrednich,
  • obliczenie pola liścia,
  • oszacowanie wysokości i wieku drzewa,
  • wykonanie szkicu drzewa,
  • ułożenie pięciu zdań złożonych na temat okolicy,
  • znalezienie obiektów o trudnej pisowni ortograficznej.