Search

Zabawa w rymy w 1c

 "Straszna książka, czyli upiorna zabawa w rymy"-

autorstwa Małgorzaty Strzałkowskiej, to już kolejna propozycja czytelnicza do lektury

której zaproszeni zostali rodzice uczniów klasy 1c ze Szkoły Podstawowej nr 3.

 Warto tu podkreślić, że klasa wraz z wych. p. Małgorzatą Jeśko–Doręgowską przez cały rok szkolny uczestniczy w dwóch czytelniczych projektach edukacyjnych – ogólnopolskim „Świerszczykowy Klub Pożeraczy Liter” oraz „Czyta mama, czyta pani, czytam ja”- autorstwa wychowawcy klasy. W oba projekty regularnie angażowani są rodzice uczniów.

W miniony poniedziałek, 22 kwietnia - odbyło się kolejne spotkanie z książką.

 Bohaterami najnowszej lektury Małgorzaty Strzałkowskiej, z serii rymowanych wierszyków-zgadywanek są różnego rodzaju straszydła, duchy, upiory i inne „groźne” postacie, które w trakcie doskonałej zabawy w odgadywanie brakujących słów okazują się poczciwymi i całkiem sympatycznymi stworzonkami.

 Dzieci z pewnością miały okazję poczuć dreszczyk emocji! Były to jednak emocje związane przede wszystkim z dobrą zabawą i zespołowym śmiechem. Uczniowie byli podzieleni na cztery grupy, a każdą z nich wspierała jedna z zaproszonych mam. Na „rozgrzewkę” każdy miał za zadanie poszukać na przygotowanej kartce pary obrazków, których nazwy się rymują. W dalszej części zajęć mamy kolejno czytały wiersze, do których dzieci miały za zadanie dopowiadać rymy. Każda prawidłowa odpowiedz była oczywiście punktowana. Rywalizację zakończyło dobieranie obrazków i wyrazów z rymami. Wszystkie grupy przy aktywnym zaangażowaniu mam wypadły świetnie. Zajęcia zakończono wykonaniem prac plastycznych związanych z treścią najbardziej zabawnego dla każdego dziecka „upiornego” wiersza. Prace plastyczne wzbogacają wykonywane przez uczniów przez cały rok zeszyty lektur.

To kolejny przykład na to, że czytanie może być przyjemne. Wspólna zabawa z czytaniem, to źródło rozwijania wyobraźni, wzbogacania słownictwa oraz aktywności poznawczej u uczniów. Udział rodziców w spotkaniach jest dla dzieci bardzo cenny, bo … jeśli czyta mama, czytam i ja… - podsumowuje, cytując tytuł autorskiego projektu – wychowawczyni.