Search

Origami z Rodzicami.

Origami z rodzicami , to sposób na integrację, wspólną naukę przez zabawę oraz okazja do aktywnego spędzenia czasu wspólnie z rodzicami – to tylko kilka celów, jakie zrealizowano podczas zajęć otwartych dla rodziców uczniów klas drugich ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Chodzieży. W ostatnich dniach kwietnia wychowawcy klas wraz z uczniami zaprosili na zajęcia RODZICÓW w ramach realizowanego projektu "Odkrywamy bo czytamy", w którym przez cały rok szkolny podróżują pociągiem po różnego rodzaju ofercie literatury. Zajęcia tematyczne odbywają się zawsze w aktywny sposób – po to, aby jeszcze szerzej otworzyć wychowankom oczy na świat książek, a przede wszystkim zachęcić do korzystania i odkrywania wspaniałej, książkowej oferty.

 

Tym razem (po wierszach) poznawaliśmy kolejny dział i walory książek "kreatywnych". Zachęcają one nie tylko do czytania, ale także do aktywnej zabawy i działań plastycznych, a tym samym rozwijają rozumienie czytanych tekstów, co często w „biernej” postaci stanowi trudność dla młodszych uczniów. Taką właśnie książką była pozycja pt. "Origami z wierszykami". Dzięki tej zabawnej serii możemy nie tylko poznać przygody odważniej kaczuszki Omi, ale także - dzięki zawartym w książce instrukcjom - możemy tworzyć bohaterów wierszyków i opowiadań, co pozwala na jeszcze lepsze zrozumienie czytanego tekstu. Na "rozgrzewkę" wykonano jedną z postaci wg wskazówek zawartych w wyświetlonym na ekranie fragmencie książki. Po pierwszych, wspaniałych wytworach pracy - był czas na przeczytanie pierwszej przygody. W świat kaczuszki Omi oraz inne, wiosenne przygody – przenieśli uczniów zgromadzeni rodzice. Po przeczytanym fragmencie książki- nie mogło być inaczej - niż wykonać główną bohaterkę – kaczuszkę oraz innych bohaterów i wiosenne kwiaty. Miło było popatrzeć na wspaniałą współpracę rodziców i babć z dziećmi, którym na widok gotowych, zabawnych, papierowych zwierząt i owadów pojawiał się uśmiech na buzi. Z gotowych prac powstawały piękne, wiosenne gazetki zdobiące klasy i korytarze. Uczniowie ze zdumieniem patrzyli, jakie twórcze obrazki potrafią wykonać samodzielnie i tylko przy użyciu kolorowych kółek. Myślę, że obecność Rodziców na takich zajęciach zachęca dzieci do większej i radosnej aktywności oraz pokazuje, że nauka czytania może być również wspaniałą zabawą i okazją do wspólnego spędzania czasu, a uczniowie dzięki takim „odkryciom” jeszcze bardziej będą interesować się książkami i czytaniem - podsumowuje Małgorzata Jeśko-Doręgowska – inicjatorka przedsięwzięcia. Dziękujemy raz jeszcze wszystkim Rodzicom za udział w spotkaniu i gratulujemy owocnej współpracy z dziećmi.

Wychowawcy klas drugich.