Search

DRODZY UCZNIOWIE, DRODZY RODZICE -jesteśmy z Wami!

Przypominamy, że w tym trudnym czasie nadal pozostajemy do Waszej dyspozycji. Jeśli potrzebujecie porady, konsultacji, wsparcia albo po prostu chcielibyście podzielić się czymś, co może ułatwić naszą współpracę, to prosimy o kontakt poprzez dziennik elektroniczny:

Joanna Donderowicz – psycholog

Barbara Pilarska  - pedagog

 

Poniżej zamieszczamy propozycje stron internetowych i programów, które mogą okazać się przydatne.

 

Koronawirus. Jak się czujesz? Porozmawiajmy o emocjach – webinar dla młodzieży

Czwartek (9.04.) godz. 18.00-19.00 (obowiązują zapisy)

https://www.swps.pl/strefa-psyche/wydarzenia/403-webinarium/21444-koronawirus-jak-sie-czujesz-porozmawiajmy-o-emocjach-webinar-dla-mlodziezy

 

Dla tych, którym przyda się garść pomocnych rad:

Koronawirus: jak skutecznie uczyć się w domu

https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/21467-koronawirus-jak-skutecznie-sie-uczyc-w-domu

 

Dla tych, którzy lubią odkładać na później:

Co siedzi w głowie mistrza prokrastynacji

https://www.ted.com/talks/tim_urban_inside_the_mind_of_a_master_procrastinator?language=pl

 

Dla zestresowanych:

Jak stres wpływa na nasz mózg

https://www.ted.com/talks/madhumita_murgia_how_stress_affects_your_brain

 

 

Dla tych, którzy lubią kojące dźwięki

https://www.youtube.com/watch?v=C2yzeeT1Tzk&t=11515s

albo nie mogą spać

https://www.youtube.com/watch?v=4Z0nHl1CLiw

albo tęsknią za przyrodą

https://www.youtube.com/watch?v=9Nwn-TZfFUI

albo chcieliby mieszkać w Shire (tu przyda się znajomość angielskiego)

https://www.youtube.com/watch?v=eAGVMPAdJO0

 

Aplikacja do nauki z inteligentnym rozkładem powtórek

https://apps.ankiweb.net/

 

Motywująca aplikacja do nauki drugiego języka obcego

https://pl.duolingo.com/

 

Program dla tych, którzy lubią uczyć się, tworząc mapy myśli

https://en.wikipedia.org/wiki/FreeMind

 

Aplikacja pomagająca realizować cele dzień po dniu (mychain)

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.lixi.mychain&hl=pl

 

 

Trzymamy kciukiJ

Konkurs wielkanocny

Drodzy uczniowie dochodzą do mnie zapytania o konkurs na ozdobę wielkanocną. Tak , jak napisałam wcześniej osoby, które mają przygotowane prace, będą je mogły przynieść po powrocie do szkoły. Ze wszystkich prac chciałabym zrobić wystawę pokonkursową. Zdaję sobie sprawę, że niektóre ozdoby mogą być wykonane z materiałów nietrwałych i ulec „zniszczeniu, dlatego ze względu na obecną sytuację, jeśli to możliwe bardzo proszę o przysłanie swoich prac w formie zdjęć na mojego e-maila:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. do 11.04.2020 roku. Osoby, które oddały mi wcześniej swoje ozdoby, niech tylko wyślą e-maila ze swoim imieniem, nazwiskiem oraz klasą i napiszą dla przypomnienia, co zrobiły. Chciałabym docenić Wasz wkład pracy i nikogo nie pominąć, dlatego jeśli macie jakieś pytania i wątpliwości piszcie do mnie na e-maila lub przez e -dziennik. Bardzo Wam dziękuję za chęci i udział.

Katarzyna Gról

Przerwa świąteczna.

Przypominamy, że zgodnie z kalendarzem roku szkolnego w dniach 9 - 14 kwietnia  będzie trwać wiosenna przerwa świąteczna.


Motywacja, czyli o tym, co zrobić, żeby nam się wreszcie chciało

Mijają kolejne dni i możesz mieć wrażenie, że nauka stała się żmudna. Być może masz już serdecznie dosyć siedzenia w domu i tęsknisz za kolegami. Albo męczy Cię ślęczenie godzinami przed ekranem i wolałbyś, żeby ktoś wytłumaczył Ci to, czego nie rozumiesz.

Jeżeli mimo wszystko wciąż z własnej woli codziennie siadasz do pracy, to możesz sobie pogratulować! Właśnie ćwiczysz wytrwałość, rozwijasz te partie mózgu, które przydadzą Ci się w przyszłości, gdy będziesz chciał się do czegoś zmobilizować. To bardzo ciekawe, bo cały ten wysiłek, który być może wydaje Ci się w tej chwili próżnym, kiedyś pomoże Ci zrealizować Twoje własne cele. Uczyni Cię człowiekiem, który się nie poddaje!

Zmaganie się z samym sobą może jednak naprawdę dużo kosztować, dlatego teraz kilka zdań o tym, jak działa motywacja.

·         Punkt pierwszy zawsze brzmi tak samo. Zacząć.

Okazuje się, że wiele naszych działań nigdy nie zostaje zrealizowanych tylko dlatego, że trudno nam się za coś zabrać. Kiedy myślimy o kilku godzinach czekającej nas nauki, często odczuwamy zniechęcenie już na samym początku.

Pomocne może okazać się zastosowanie drobnego oszustwa. Kiedy nasz mózg  opiera się przed czekającą go robotą, możemy podzielić zadanie na krótsze, bardziej przyjazne części.

Należałoby wtedy powiedzieć sobie coś w stylu:

„Okey, wiem, że nie masz ochoty ślęczeć nad tym wypracowaniem. Po prostu napisz jedno zdanie. Może być kiepskie i nieudane. Nic nie szkodzi.”

Napisanie jednego zdania nie brzmi tak przerażająco, jak to, że będziemy musieli pracować przez godzinę, dlatego nasz umysł czasem daje się naciągnąć. I o dziwo… potem już idzie z górki!

·         Zasada druga: deser jest zawsze na końcu!

Nasz mózg to czasami straszny leniuch. Kiedy uświadomi sobie, że czeka go masa pracy, próbuje się z tego jakoś wykręcić. Podpowiada nam wtedy mnóstwo usprawiedliwień, które brzmią dla naszego ucha całkiem sensownie. Niektóre mózgi lubią na przykład powtarzać, że można coś odłożyć na jutro!

Niestety przekładanie na później nie przynosi nam aż tak wielu korzyści, jak chcielibyśmy wierzyć. Zadania odsunięte często wydają nam się jeszcze trudniejsze do zrealizowania, niż były na początku. Na dodatek jeżeli zaczynamy od przyjemności, a dopiero potem bierzemy się za obowiązki, nasz umysł postrzega te drugie trochę tak, jakby były karą, i tym bardziej mu się nie chce.

 

 

                                                                                                                                                    Zapału i wytrwałości!

                                                                                                                                                     Joanna Donderowicz

Drodzy Uczniowie!

Drodzy Uczniowie!

Wiecie już bardzo dobrze, że kilkanaście następnych dni spędzimy w domu. Na pewno jest to wyzwanie nie tylko dla Was. Spędźmy ten czas bezpiecznie i efektywnie. Tyle ciekawych rzeczy można robić w domu. Może uda Wam się odkryć nowe zdolności, zainteresowania, hobby? Szczerze Was namawiam do ich poszukiwania. W tym szczególnym czasie wspieramy akcję „# zostańwdomu”. Pamiętajcie jednak by:

1.      Kiedy jesteś sam/sama w domu zachowaj szczególną roztropność i uważność!

·          zawsze zamykaj drzwi mieszkania.

·         nie otwieraj OBCEMU,

·         nie rozmawiaj i nie przekazuj informacji o bliskich,

·          z wielką ostrożnością używaj sprzętu domowego.

    Nie spędzaj zbyt dużo czasu z komputerem/Internetem. Nie graj w ulubioną grę dłużej niż jedną godzinę. Dłuższe przebywanie przed komputerem grozi pogorszeniem wzroku, zaburzeniami koncentracji i problemami ze snem. Co gorsze, częste korzystanie z komputera może prowadzić do uzależnienia.

3.      Gdy czatujecie, używacie komunikatora internetowego, czy też udzielacie się na forach dyskusyjnych:

·          Bądźcie dyskretni. Informacje, które publikujecie, stają się publiczne i widoczne dla wszystkich. Nie wstawiajcie informacji lub obrazków, których nie chcecie udostępniać całemu światu. Uważajcie – mogą zostać przekazane dalej!

·         Bądźcie anonimowi. Nie dzielcie się prywatnymi lub bardzo osobistymi informacjami. Nigdy nie zamieszczajcie lub wysyłajcie czegokolwiek, co może posłużyć do zlokalizowania was lub innej osoby (na przykład imienia i nazwiska, adresu e-mail, czy też adresu domowego lub numeru telefonu).

·          Zachowajcie dystans. Nie organizujcie spotkań z przypadkowymi osobami poznanymi w sieci.

·          Bądźcie szczerzy. Możliwe, że kusi was udawanie kogoś, kim nie jesteście. Pamiętajcie, że inni ludzie również mogą myśleć w ten sam sposób. Potrafią podawać się za kogoś, kim w rzeczywistości nie są.

·          Bądźcie uprzejmi. Nie wdawajcie się w zbędne dyskusje z natrętnymi osobami. Jeśli ktośWas obraża, po prostu odejdźcie od komputera. Powiadomcie dorosłego lub administratora o danej osobie i jej zachowaniu. To ma być przede wszystkim zabawa, czyż nie?

·         Uważajcie na wirusy. Nie otwierajcie, nie odpowiadajcie i nie przesyłajcie dalej e-maili, czy też wiadomości z komunikatora, jeśli nie znacie osoby wysyłającej i nie sprawdziliście zawartości programem antywirusowym. Może ona zawierać niebezpieczne oprogramowanie (takie jak spyware, czy wirusy), lub być obraźliwa.

·         Zachowajcie bezpieczeństwo. Używajcie oprogramowania zabezpieczającego (np. skanerów antywirusowych). Upewnijcie się, że system operacyjny jest zaktualizowany i zabezpieczony na wypadek, gdyby e-mail nieumyślnie zainfekował wasz komputer.

·          Zachowajcie prywatność. Nigdy nie udostępniajcie haseł lub podpowiedzi do nich.

·         Bądźcie kreatywni. Upewnijcie się, że wasza tożsamość internetowa nie ujawnia żadnych osobistych informacji.

·         Uważajcie. Jeśli coś brzmi zbyt dobrze, żeby było prawdą, prawdopodobnie nią nie jest! Sprawdzajcie fakty, jeśli czegoś nie jesteście pewni.

Wierzę w Waszą mądrość i rozsądek. Powodzenia.

Pozdrawiam

Barbara Pilarska

Przypomnienie.


Od poniedziałku 30 marca 2020r. zadania przekazywane będą w oparciu o dziennik elektroniczny.

Materiały z religii/etyki przekazywane będą nadal poprzez stronę internetową szkoły wg obowiązujących dotychczas zasad.

Sprawy administracyjne załatwiać można e-mailowo:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

lub w wersji papierowej wrzucając do skrzynki pocztowej umieszczonej na bramie szkoły.

Komunikat CKE

Drodzy rodzice i drodzy uczniowie !

Na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej ukazał się komunikat o możliwości przeprowadzenie próbnych egzaminów ósmoklasisty w formie elektronicznej   w następujących terminach:

        30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski;

        31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka;

        1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – język angielski. 

Centralna Komisja Egzaminacyjna proponuje, aby próbny egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu (np. godzina rozpoczęcia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów), choć mamy pełną świadomość, że w warunkach domowych może to być trudne do zrealizowania.

Osoby, które chcą wziąć udział  w tej formie egzaminu  w wyznaczonych poniżej terminach wejdą na stronę www.cke.gov.pl  w celu pobrania  arkuszy egzaminacyjnych w poszczególnych dniach.

Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języków obcych nowożytnych, będą  zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w następujących terminach:

        30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski;

        31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka;

        1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – języki obce nowożytne.

Wypełnione testy odsyłamy mailem w formie PDF lub pliku Word, każdego dnia na adres szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. ,  w ściśle określonych godzinach:

·        30 marca br. (poniedziałek) - język polski, do godz. 11:15 (uczniowie z wydłużonym czasem do godz. 12.15),

·        31 marca br. (wtorek) -  matematyka, do godz. 10:55 (uczniowie z wydłużonym czasem do godz. 11.45)

·        1 kwietnia br. (środa) - język angielski, do godz. 10:45 (uczniowie z wydłużonym czasem do godz. 11.30).

Da nam to większe prawdopodobieństwo samodzielnej pracy ucznia z materiałem testowym w każdym dniu egzaminu.

Zapisując plik z poszczególnego dnia egzaminu wg. następującego schematu:

1.     imię i nazwisko kl. .. - egzamin z języka polskiego 

/ np. Jan Nowak kl. 8 a – egzamin  z języka polskiego/

2.     imię i nazwisko kl. … - egzamin z matematyki

3.     imię i nazwisko kl. … - egzamin z języka angielskiego 

Testy egzaminacyjne zostaną przekierowane do nauczycieli uczących do analizy wyłącznej   na potrzeby nauczyciela. Wyniki testów nie podlegają wystawieniu oceny.

Przystąpienie do egzaminu jest dobrowolne. Nasza szkoła przeprowadziła próbne egzaminy już w styczniu 2020 r. z czego nauczyciele wyciągnęli wnioski do dalszej pracy. Obecny próbny egzamin ósmoklasisty chcielibyśmy potraktować głównie informacyjnie  (tj. danie uczniom kolejnej szansy pracy z arkuszem egzaminacyjnym w czasie przeznaczonym na rozwiązanie zadań na egzaminie ale w nietypowych warunkach w formie zdalnej). 

Uprzejmie prosimy o zadeklarowanie udziału uczniów w próbnym egzaminie ósmoklasisty    w formie zdalnej na e-dzienniku w informacji skierowanej do wychowawcy klasy do  27.03.2020 r. do godz. 14.00.

Witam Wszystkich!

Witam Wszystkich!

Dziś znalazłam dla Was ciekawe prace plastyczne. Chętni mogą je wykonać w domu. Mamy już wiosnę, więc może miło będzie w wolnej chwili wprowadzić trochę kolorów i wiosennego nastroju do naszych codziennych obowiązków. Myślę, że z tych trzech propozycji coś wybierzecie:

http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/05/pastelowe-motylki.htmlhttp://www.kreatywniewdomu.pl/2020/02/motylki-z-papieru.htmlhttp://www.kreatywniewdomu.pl/2020/03/motylki-z-paskow-papieru.html

 A skoro o wiośnie mowa, jeśli wejdziecie na stronę lasów państwowych: https://www.lasy.gov.pl/pl, to znajdziecie tam wiele ciekawych informacji przyrodniczych, filmików i quizów (polecam zakładki: edukacja i wideo). Również w zasobach YT znajduje się ciekawy filmik „Życie lasu – bogactwo przyrodnicze”. W bardzo przystępny sposób, zwłaszcza dla dzieci młodszych opisana jest w nim leśna przyroda, między innymi zwierzęta tam żyjące, występujące gatunki drzew i roślin.

Sprawdzajcie proszę zakładki biblioteki i świetlicy, ponieważ moje następne propozycje będą w nich umieszczane.

                                                                                             Katarzyna Gról

http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/05/pastelowe-motylki.html

http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/02/motylki-z-papieru.html

http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/03/motylki-z-paskow-papieru.html

Świetlica zdalnie - List

Dzień dobry.

Chociaż się nie widujemy nie oznacza to, że nie możemy mieć  ze sobą kontaktu. Wiedząc jak bardzo lubicie rysować i kolorować,  przesyłam Wam, kochane dzieci link do strony z kolorowankami online https://www.kolorowankionline.net/mlody-graficiarz. Myślę, że się Wam spodobają.  Następnych  propozycji  spędzenia wolnego czasu szukajcie  w zakładce - W świetlicy.

Pozdrawiam Was.

                                                                                                          Beata Dymek

List z biblioteki

Drodzy Uczniowie!

Na początku chciałam wszystkich pozdrowić, mam nadzieję, że czujecie się dobrze. Znaleźliśmy się wszyscy w bardzo trudnej sytuacji, która jest nie lada wyzwaniem. Zapewne macie na głowie sprawy związane z nauką, ale wnioskując z moich obserwacji podczas pracy w bibliotece wiem, że niektórym z Was może brakować możliwości przeczytania dobrej książki. Są wśród Was osoby, które lubią w ten sposób spędzać swój wolny czas. Dlatego chciałam polecić Wam taką stronę wolnelektury.pl. Może część z Was już ją zna, ale na pewno są też takie osoby, które z niej jeszcze nie korzystały. Można tam znaleźć wiele ciekawych pozycji, lektur, a także audiobooków bez rejestracji i kosztów. Myślę, że każdy kto lubi czytać znajdzie tam coś ciekawego dla siebie.

Druga informacja, którą chciałam przekazać dotyczy konkursu na ozdobę wielkanocną. Oczywiście wszystkie osoby, które mają przygotowane prace, a nie mogą ich teraz przekazać będą mogły to zrobić po naszym powrocie do szkoły.

Wkrótce się jeszcze do Was odezwę. Tymczasem trzymam za Was kciuki i życzę dużo zdrowia.

                                                                                                                      Katarzyna Gról